2007年12月28日星期五

2007年接近尾声。。。2008年即将到来

2007年,我17岁。。。
2007年,我度过了一个疯狂的form 5生活。。。
这年的我,忽略了重要的SPM。。。
2007年,年尾,SPM后,后悔自己的不努力。。。。
2007年,form 5毕业。。。没有隆重的毕业典礼,没有依依不舍------不知是否大家都太过自私;或许大家本来就惺惺作态;或许是说其实我们全部都太过现实,没有真正交心。。。或许或许或许。。。。。就这样平平淡淡的毕业了。。。。各走各的路了。。。。大家朝着自己要走的路加油吧。。。有缘再见,希望再见亦是朋友。。。
Year 2007,i'm 17 years old...i have a very crazy form 5 life,i not really concern bout my SPM,now,i regret...regret that why i don't really work hard for my SPM...
2007,my school don't have a graduate ceremony for form 5 student,we don't have a grand graduate ceremony....and don't even feel unwilling to leave the school and friends...may be we are too selfish,may be we just act as friend but not real friend....may be may be may be.....like this,just as normal,we end our form5 life...we leave each other and continue our steps toward our future......


2008年,即将到来。。。
2008年。。。我18岁。。。
2008年。。。我不再是个中学生。。。
2008年。。。我将进入人生的另一个阶段。。。
2008年。。。我看不见的未来,即将来临。。。我将来的路该怎么走?
我看不到我前方的路。。。前方的路太暗,没有一丝的光明。。。我不懂这条路是怎么样的,或许我得自己慢慢摸索寻找出路,甚至得用自己的双脚去闯出一条路。。。。但我得继续走下去,虽然不知道我会否碰到钉子,会否因此而跌倒,但我还是得走下去。。。对吗?
我会否继续升学?我会否进入“社会大学”进修社会学?我会否成为无业游民???我究竟会怎样?我还不清楚。。。。。
year 2008,coming soon...
year 2008,i'm 18 years old..i'm not a secondary student anymore...i can't see my future...the road toward future are too dark,don't have any brightness,i don't know how to go toward this road...but i must go through it....may be i would be fallen down...but i still have to go through it...am i right????
will i continue study?(hopefully yes)
will i working?(hopefully not)
will i just being useless???(oh my god,how can?can't imagine)



未完待续。。。。。To be continue.......

没有评论: